lørdag den 24. januar 2015

Det er januar, og det er godt!


Så er det vidst ved at være tid.
Til et blogindlæg.
Hold da op.
Jeg har været her i to uger, og jeg har det som om jeg aldrig var væk. 
–lige bortset fra de uldne sutsko og den lyskæde som jeg medbragte fra jul. 
To meget rare ting. 


Det har været to vilde uger. 
Lad mig fortælle jer lidt!


Søndag bestod af glædelige gensyn  i Bergen lufthavn (en masse elever var blevet fanget af stormen omkring i verden, og var derfor helt udmattede og på rejsedag nr. 2 eller 3), en god færgetur, udpakning og endnu flere skønne gensyn.

Mandag var jeg i skole, på vandretur, og lavede en buket blomster af papir til et staff-member der havde brugt hele weekenden på at hjælpe os alle rundt i verden med aflyste fly, nye transporttider, og et håb om også at kunne komme fra Bergen til skolen.


Tirsdag bestod af en masse strømafbrydelser og en masse snak med mine roommates. 

Vi drikker te og nyder vores roommate-huer! 

Onsdag udforskede jeg fodboldbanen og ruinerne bag, alt badet i sne. Så hørte jeg om den nordiske historie, og tog til yoga. 

Torsdag var jeg til møde med LEAF (en miljø- og bæredygtighedsrettet organisation) og diskuterede genbrug og hvad der skiller lande fra hinanden med syn på infrastruktur og genanvendelse af diverse materialer. Så blev jeg syg. Jeg sov hele torsdag aften, hele fredag og stod lørdag op og lavede yoga med to andre piger. Derefter var jeg til morgenmad, til møder og tilbage på værelset efter aftensmad. Jeg har glemt hvad jeg lavede søndag.




Denne uge har solen skinnet ufatteligt meget, og det har været utrolig smukt. Jeg har været på to små vandreture, dyrket mere yoga, været til teater, hængt ud og så en masse jeg har glemt igen..!











 I går (fredag) stod jeg på skøjter på en frossen sø efter skole, og senere var der ”prom” med eleverne fra Dale (en ok stor by… 30 min fra skolen).




JEG GÅR DOG OGSÅ RIGTIG MEGET I SKOLE, EJ AT FORGLEMME. 
Dette er bare ikke helt lige så brændende spændende at skrive om, og derfor nøjes jeg for det meste med at fortælle om alt det der sker udover.

Men lidt kan jeg nu godt sige. Jeg tager matematik, fysik, dansk, engelsk, geografi og spansk
Jeg er vild med dansk hvor vi kun er fem danskere og en dansklærer. Engelsk er et fag hvor vi diskuterer meget, og det er tit ret vildt. Matematik er helt anderledes end alt jeg nogensinde har været vant til, men det går bedre og bedre. Fysik er ben hårdt og med 1000 km i timen, dog også mega vildt. Spansk er sjovt og jeg bliver bedre og bedre. 
Min væreslseskammerat fra Grækenland er super god, og min anden værelseskammerat fra Nicaragua er spansktalende- så der er hjælp at hente! Geografi er super vildt. Det fag hvor jeg nyder mest at være med folk fra hele verden. 
Vi diskuterer ikke blot naturressourcer eller migration eller befolkningspolitikker, vi får også bidrag fra folk fra hele verden, der pga. deres opdragelse og syn på verden, har utrolig spændende syn og grunde til at tingene burde være på den ene eller anden måde.

Her er et billede af et nogenlunde rengjort og dejligt værelse!



Nu drikker jeg te, og skriver ud til jer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar