tirsdag den 13. oktober 2015

Hverdag



Et lille indblik i en lille start på en syvdaget uge.

Mandag: Jeg møder op til en træt spansktime efter en stille morgenmad. Vi snakker i grupper og tager os alle sammen. Vi kan godt lide læreren. Hinanden. Og faget. Fysik venter på mig. Jeg lavede fysik hele søndag men ender alligevel med at stirre blankt på papiret og prøver at fremstille nogle svar før testen samles ind igen. Det gik vidst ikke så godt.

Efter Theory of Knowledge og en Geografiklasse med masser af god energi vandrer vi tilbage til værelserne. Jeg arbejder på at lave den organisation jeg er leder af, til en rigtig NGO. Befinder mig inde på en masse norske hjemmesider. Får endelig efter mange uger fat i alt jeg har brug for for at påbegynde indregistreringen.  Vildt. Finder min co-leader fra Færøerne og vi starter seriøst men ender i grin. Skønt. Aftensmad. Fortæller på vej tilbage til Nicole der på vejen spørger til maden,  at den er langt bedre en den ser ud. Jeg laver flere lektier. Og går i seng.

Vågner tirsdag kl 6:25 og når på fem minutter at få påført mig noget så tæt på yogatøj som muligt og står klar i Silent house halv syv. Dyrker yoga i en halv time,  går i bad, og er i så godt humør under morgenmaden at jeg slet ikke kan få armene ned. Engesk, matematik, dansk, spansk. Færdig.  Jeg kan huske den gang i 8. klasse det var et stort problem at have tysk og engelsk efter hinanden. Forleden fik jeg at vide : ah Katrine. Now you're mixing Tibetan and Hindi ! - det tror jeg er det største kompliment i lang tid.

Efter skole har jeg creative crafts og laver en drage instrueret af en dreng fra Cambodia. Han er super cool til det og den bliver ret sej. Jeg afslører nogle førsteårselever i en dans til deres show på fredag men finder ro til min engelskaflevering sammen med to nordmænd. Vi ender med at diskutere universet og liv derude.
Jeg definerer den non profit environment centered organisation jeg omtalte tidligere og under mødet beskriver vi også vores businessidé. Vi er nu del af ungt entreprenørskab i Norge.

Jeg spiser rødbedebøffer og udspørger min pakistanske ven om ting jeg ikke ved om ham. Vi ender med at diskutere rollen af lærere i forskellige samfund. Jeg laver matematik og tager til jazzkoncert med min finske ven. Med kolde tæer tager jeg et varmt bad og hjælper min Etiopiske room mate med hendes power point. Der har jeg virkelig en stærk side.

Min ven fra Lesotho kom lige forbi for at hente nogle mapper jeg fik fra min græske room mate sidste år.

I morgen skal jeg dyrke yoga og hvem ved resten...

Godnat :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar