mandag den 22. september 2014

Wow, wow wow wow. Alt jeg kan sige er wow. Hold da op en weekend. 


For to uger siden havde vores andenårselever et show der var fantastisk. Det indebar dans og sang og talenter og smil og grin og det var bare fantastisk. I lørdags skulle vi førsteårselever gøre det samme. Men det var dog ikke det eneste der skete. 

Fredag lagde vi ud med Peace One Day, som officielt var om søndagen. Vi mødtes i auditoriet. Der var lys og duftede godt. På trappen langs stolerækkerne sad Jonas fra Danmark og spillede sitar (google dette seje instrument) og dette gav en god, rolig og tankefuld stemning. Vi havde en indisk bøn med en lærer og elever fra Indien og vi sang fredssange og "Imagine". Vi skrev et brev om hvem vi ville "make peace with". Både i os selv, i familie, i vores samfund og på et større plan. 

Derefter lå jeg ved bådbroen ud til fjorden og lidt i læ fra de mange mennesker, og kiggede på stjerner med Ulrikke. Der var stjerneklart og (næsten) lunt, og så var der så mange stjerneskud, at vi blev nødt til at skynde os at ønske, og endda endte med at gemme et par ønsker i baglommen til senere. 


Lørdag spiste jeg brunch og øvede til samme aften, hvor vi skulle have vores show. Jeg var med i åbningsscenen hvor vi havde klapperytmer og sang til "We Will Rock You", senere fandt jeg mig selv i en Grease Ligthning Act samt i Pandakostume hvori jeg lavede yoga til "Circle of Life" og til sidst med det danske flag over skuldrene mens vi sang "We are the world" før vi sluttede af med Spice Girls og en masse dans. Se film her! Ps. hvis man følger Balders kanal på Youtube, dukker resten af de gode optrædener op!


Derefter dansede vi til kl. 24:00. 
Så var der Peace Walk med lys omkring på campus. Vi endte i Silent House hvor der var 24 timers meditation. 
Næste morgen var der morgenyoga (som jeg dog ikke tog til) men jeg tog til brunch og til Listening Work shop, hvilket var utrolig spændende og godt og åbnende og gav stof til eftertanke. Her sidder jeg i en helt fantastisk samtale med Alejandra fra Paraguay hvor vi hver især brugte fem minutter på at fortælle om noget vi "care about/find important". Vi endte ud i et stort kram og en rigtig god oplevelse. 

Efter Listening Work shop var jeg til international circle dance hvor vi dansede indisk bollywood dance- hvilket også var helt fantastisk. Efter et hurtigt bad var jeg klar til at dress'e up i national kostume og tage til middag. Se med:

Alex (Ecuador) og et par danske briller :-)

Anna (Hong Kong) og mig!

Jaa - folk linede up til billeder. Der var sjov og skæg :-)

Her er vi et par first years. De er så søde alle sammen. Her: mig, Reda (Marokko), Ulrikke (DK), Daniel (Columbia) og Alejandra fra Paraguay!


Taler for sig selv


Efter alt dette smuttede jeg lyn hurtigt til Goal Ball (et boldspil hvor man intet kan se) og som kan spilles med og af blinde. Og så var jeg tilbage til Freds Cafe. Der var åben mikrofon med sange og digte og fortællinger. Der var breve og tegninger og fred der bliver sendt til FN og der var god mad og video om Peace One Day. 

Efter dette afsluttede vi vores fredsdag (som også var UWC dag!!). Vi gik endnu en light-walk og fredsbrevene fra fredag blev uddelt. Dem brændte vi i freds-ilden så de kunne komme ud i verden, og hele denne skønne weekend endte med at jeg blev stående en halv time foran bygningen med cafeen imens jeg skreg af grin og legede den der stole-på-hinanden-leg hvor en i midten lader sig falde, og dem i cirklen har det job at skubbe personen rundt, så han/hun ikke vælter. Legen kom impulsivt og vi havde det super sjovt.



I dag har jeg været til Røde Kors intro og haft diskussioner så vilde og intense at det er helt skørt. Jeg har været på kanotur med de danske first year piger, jeg har været til time-management work shop og jeg har været til husmøde og haft det sjovt med dem jeg bor i hus med. 

Nu sidder jeg her. Klokken er kvart i 11, og jeg vil gå i seng! 

Vi ses :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar